Nagyon megörültem ennek a könyvnek , hisz bloggerként és a dédelgetett vállalkozásom elindítása előtt állva azért jó tisztában lenni egy két dologgal hogyan is célszerű bárkit felkeresni mi kell ahhoz, hogy bekerülj bárhová. Illetve azért egy hétköznapi embernek is jót tud tenni az önbizalmának az, ha tudja hogyan kell érvényesítenie magát. A sajtóba megjelenés növeli az ismertséget ezzel együtt pedig rengeteg pozitív előnye is van. De hogyan kerüljünk be erre Kádár Tímea könyve a segítségünkre lehet.
A könyv írója Kádár Tímea a saját példáján vezeti le az ötleteit ő hogyan csinálta illetve mikre kell figyelni egy-egy ilyen lehetőségnél! Ki is ő? Kezdetben promóciós szövegíróként majd marketingesként dolgozott. Majd marketinges lett és kiköltözött Londonba, ahol szabadúszó lett és sikeresen vezeti a szálláshelyeket gyűjtő vállalkozását és sajtókapcsolatait.
A könyv maga nagyon rövid csupán 164 oldalas és ebben is van jó pár üres oldal így pár óra alatt el lehet olvasni. Ezek az üres oldalak engem nagyon zavartak, az olvasás élményét nagyon megtörte, hisz nem csak 1 üres oldal hanem emellett még a fejezet címei is külön oldalakra kerültek így nem is 164 oldal.
Ide még leírom azt ami nem tetszik, túl sokszor írja le azt, hogy ki ne olvassa mert neki nem ajálja így néha elvette a kedvem az olvasástól viszont teljesen kiolvastam.
Nem fogom az egész könyvet bemutatni hisz tényleg egy hasznos olvasmány, de azért bemutatom, hogy körülbelül miről szól számomra mik voltak a nagyon hasznos információk.
Legyünk egyediek és személyre szabottak, az, hogy kiküldünk 20-30 címzettnek egy sablon levelet és várjuk a csodát, hogy na majd az áhított médium vissza ír és bekerülhetünk. Ugyan ez érvényes egy egy bloggal kapcsolatos megkeresésre is, ugyan úgy mint az MLM-nél is. A nívós helyek alapból nem foglalkoznak az ilyen sablonos dolgokkal. Legyél egyedi, írj személyre szabott emailt, ami akár egy egyedi sztorit vet fel egyedileg mutatod be magad vagy azt amit szeretnél megjeleníteni.
A könyvből rengeteg háttér információt megtudunk a sajtó és a tévé működéséről, amely segít felkészülni a szereplésre. Lehetővé téve, hogyan használja ki a vállalkozó ezt a lehetőséget. Profitálhatunk úgy is ha egy egy lehetőséggel ha a cég vagy a termékünk nevét nem tehetjük közzé. Vagy mit tehetünk, ha nem tetszik az amit a sajtó le akar hozni az anyagunkból. Hogyan nyilatkozz úgy egy riportnál, hogy a legfontosabb mondatokat ne vágják ki?
Mindenki számára érthető és hasznos olvasmány nincs túlbonyolítva. Semmivel nincs több információ benne mint amennyire szüksége van egy vállalkozónak a médiáról.
A könyv végében pedig levél mintákat találunk ami ötleteket ad ahhoz, hogyan érdemes felvenni a kapcsolatot újságírókkal vagy akár teljesen ismeretlenekkel is.
Emlékeztek az elején említettem, hogy mindenkinek hasznos lehet a könyv, mivel van benne olyan ötlet is, hogyan érdemes egyéb helyzetekben hogyan írjunk és válaszoljunk 1-1 levélre.
Összességében tetszik a könyv és hasznosnak tartom azt a két számomra nem tetsző részeket. Aki gondolja vegye meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése