2019. július 26., péntek

Könyv kritika Lylia Bloom: Ellopot életek

 Azt kell mondanom, ez a könyv az a könyv amit mikor rájöttem miről szól le akartam tenni, nem voltam biztos abban, hogy végig tudom olvasni. De végig olvastam és azt kell mondanom EZ AZ a könyv amit MINDEN tizenéves lánynak EL kell olvasnia én biztos, hogy Viki és a húgom kezébe fogom nyomni illetve minden lány ismerősömébe.



Fülszöveg
Eltűnik egy lány a budapesti éjszakában…
Emma az egyetlen, aki aggódik érte, mert biztos benne, hogy a nővére sosem szökne meg szó nélkül; bármit megtenne, hogy megtalálja, így a következményekkel nem számolva kezd el kutatni utána.
Elkallódik egy fiú a budapesti éjszakában…
Olivér semmivel sem törődik saját magán kívül; egészen addig, amíg egy olyan helyzetbe nem kerül, ami megváltoztatja korábbi hozzáállását.
Néha egy ismeretlen sokkal többet tesz érted, mint azok, akikre számítottál. Képes vagy annyira bízni benne, hogy elfogadd a segítségét?

Az írónőről már írtam egy korábbi posztban. Ez a könyv arról "híres", hogy 2013-ben a Magyar Könyvek Viadalán nyert Az Év felfedezettje díjat! Már ezért is nagyon érdekelt, meg azért is mert Lylia könyve.

A mai világban rengeteg a gyermek rablás, a nemi erőszak, a drog csempészése az italba és hasonló szörnyűségek. Nagyon remélem, hogy ami a könyvben le van írva nem igaz történet, de akár az is lehet Emma és Alexa története!

Kicsit lássunk bele a történetbe: Alexa, Emma nővére  az egyik buli után nem tér haza. Emma a szüleinek hiába szól ők nem törődnek vele. Itt leginkább kitudnám nyírni a szüleiket vagy leginkább egy hatalmas pofont adni nekik, hogy térjenek észhez. Emma elmegy a rendőrségre ahol kiderül az anyukájuk bejelentést tett, de senki nem foglalkozik vele.
Végül eldönti, hogy megkeresi Alexát, sminkel felveszi a testvére ruháját és elmegy arra a helyre ahol Alexa bulizni szokott. Nem gondolkodik csak cselekszik, mire rájön már késő, addigra már nincs menekvés, hisz a szórakozó hely hátsó ajtaja egy bordélyházba vezet.
Nagyon nehéz volt olvasni, Emma minden fájdalmát átéreztem és csak remélni mertem, hogy kijut és Alexa is előkerül, bár őt már kicsit leírtam, szerintem csak holtan kerülhet elő. :(
Olivért szintén leírták a szülei mint Alexát, az apja folyamatosan cseszteti, hogy dolgozzon mert nem fogják eltartani. Könnyű és sok pénzkeresés miatt beszáll egy buliba, drogokat kell terjeszteni a szórakozóhelyeken. A tökéletes munkája jutalmáért Emmát kapja. Aki annyira retteg, hogy hangtalan zokog. Olivér nem képes megtenni vele miután rájön nem önként van bent. 


Rengeteg részletet tudhatunk meg Emma ott töltött idejéről. Arról, hogyan kerül ki és hogyan találják meg Alexát aki ÉL bár nem virul, amennyi szörnyűségen ment át, bár erről sok mindent nem tudunk róla. De ez nem is az ő története az majd a folytatása lesz.

Nagyon szokszor elsírtam magam, drukkoltam mindenkinek. Mai napig nem tudom, hogy bírták ki ezt a lányok ezeket a szörnyűségeket. 


Ami biztos ezt a könyvet kötelező olvasmánnyá tetetném az iskolákban a 15-18 éves korosztálynak. Mert lehet a szülőknek nem hisznek, hogy vigyázni kell és rájöjjenek arra, hogy nem biztos, hogy elhiszik és felelőtlenek lesznek.
sit fény gyúljon az agyában és hátha ennek hatására kevésbé felelőtlenül viselkednének.Olivér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése