2015. március 27., péntek

Interjú| Lakatos Leventével azaz 2015 Legsármosabb férfijével

 



Sziasztok!

Hát nem is tudom hol kezdjem, a mai interjút egy olyan emberrel készítettem, akinek a munkásságát követem, minden könyve megvan. Nem más Mint Lakatos Levente az egyik kedvenc íróm. Vele nézhettük meg a Szürke Ötven árnyalatát is amiért hálás vagyok. Az ő könyve szerettette meg velem az olvasást. Az idei év egyik legnagyobb  díját már elvitte mégpedig a GLAMOUR Women of the Year 2015Az év legsármosabb pasija díjat, hogy mit szól ehhez lentebb megtudhatod :)










Csapjunk is a kérdésekbe :)

Én: Mikor kezdtél el írni? 

Levente: Gyerekkorom óta írok, az első időszakban újságíróként tevékenykedtem, az irodalom csak később lett az életem része. Az első novállaimat, vagyis inkább jegyzeteimet középiskolás koromban írtam, az iskolaújságban jelentek meg. Az első regényem a Barbibébi volt, ami nagyon szerencsémre rögtön kiadásra is került.

Én: Mi inspirált? 
 Levente: A környezetem inspirál, a körülöttem zajló eseményekből merítek ötleteket. De nincs múzsám, vagy ihletforrásom, igyekszem a kreativitásomra hagyatkozni. Szóval nem írok memoárszerűen, a regényeim csak nyomokban tartalmaznak valóságot.

Én: A megjelent könyveiden kívül van más írásod? 

Levente: Nincs olyan írásom, ami ne volna publikus - könyvben, vagy a weboldalamon. Nem írogatok a fióknak, amikor már leülök dolgozni, pontosan tudom, hova és kiknek szánom a történetem. Eddig meg nem valósult ötletek azonban bőven sorakoznak a jegyzetfüzetemben, bízom benne, hogy a legtöbbet sikerül majd kiírnom magamból.


Én: Melyik könyved áll hozzád a legközelebb?  

Levente: Az Aktus. Az Aktus az első olyan könyvem, amelynek úgy érzem, mintha valóban lelke volna. A nagyon korai könyveimnél inkább a történetre, nem pedig a karakterekre fektettem a hangsúlyt. Ennek ellenére az olvasók megoszlanak, mindhárom Dr. Lengyel-regény, valamint a Barbibébi is elég nagy olvasótáborral rendelkezik.

Én: Melyiket ajánlanád egy olyan embernek, aki még nem olvasta egyik könyvedet sem? 

Levente: Mindig a legújabbat. (nevet) Nekem nagyon fontos, hogy mindig a legfrissebb munkáim alapján ítéljenek meg. Nagyon fiatalon kezdtem publikálni, folyamatosan fejlődik, alakul és csiszolódik a stílusom, a történetmesélésem. Igyekszem minden új könyvemet azzal a gondolattal írni, hogy az lesz életem műve, bízom benne, hogy tényleg egyre élvezhetőbb regényeket sikerül kiadnom a kezem közül.


Én: Honnan veszed az ötleteket? 

Levente: A patikából, szerencsére nem vényköteles. (nevet) A viccet félretéve az elmém rajzolja elém a regények cselekményét. Amikor leülök a szövegszerkesztő program elé, általában egyetlen foszlány van meg a cselekményből, majd a munka haladtával egyre több apróság adódik a korábbiakhoz. Az írás tényleg leginkább egy ház építéséhez hasonlít, az alap az ötlet, arra pakoljuk a téglákat. Ha elszámoljuk magunkat visszabontunk, és az adott részt újraépítjük. 

Én: Mit szólsz a legsármosabb férfi díj megnyeréséhez? 

Levente:  Hízelgő, pláne, hogy hölgyismerősökkel beszélgetve megerősítést kaptam abban, hogy a sárm nem kizárólag a külsőségeken alapul. A sárm sokak szerint az, amikor belső tulajdonságok - a szív, a lélek, a modor és az elme - találkoznak a jó külső megjelenéssel. Ha pedig ez az öt tulajdonság a szavazók szemében nálam harmonizál leginkább, az kifejezetten megtisztelő.

Én: Mit csinálsz a szabadidődben?  

Levente: Jó, vagy sem, nekem a munkám az életem, nem nagyon lehet kettéválasztani, vagy munkaidőbe korlátozni a feladataimat. Ha kikapcsolódok, akkor sorozatokat, filmeket nézek, vagy a barátaimmal töltöm az időmet. Utóbbira mostanában sajnos elég kevés lehetőségem adatik, de igyekszem pótolni az elmaradásokat. Illetve edzem, a súlyok emelgetése közben tudok tökéletesen kikapcsolni.


Én: Várható-e következő sikerkönyv? 

Levente: Az, hogy egy könyv sikeres lesz, vagy sem, nem rajtam múlik. Az olvasók döntése. Új könyvet természetesen írok, a Barbibébi folytatásán dolgozom. Az első regényem óta eltelt öt év, teljesen másként nyúlok a szöveghez, szerintem nagyon izgalmas ennyi idő után folytatni az akkori történetet. Bízom benne, hogy sokan szeretik majd.

Én: Nagyon szépen köszönöm az interjút!

A Barbibébitől kezdve az Aktusig minden könyvét olvastam. A fejlődés látszik nagyon, a történetekben is illetve a könyv vastagságán is, az Aktus remek önvédelmi eszköz is lehet a vastagsága miatt. De mi lányok a nagy és vastagot szeretjük a könyvekben :P Nagyon várom már az új könyvét főleg, mert az egyik kedvencemből jön folytatás. Már akkor megölt a kíváncsiság mi lehet a könyv vége de az Aktusnál néha azt éreztem, hogy úristen milyen hosszú, de mikor kiolvastam utána hiány érzetem volt, nem voltam a cselekményben nap mint nap. A könyveit úgy lehet olvasni, hogy bele éli az ember magát elképzeli, hogy ott van. Elvégre remek író :)


Ha szeretnétek elismerni Levente munkásságát akkor azt megtehetitek ha szavaztok az év szórakoztató könyvére.

Ahol találkozhattok vele: 

Illetve az Árkádban április 9-én 18:00-kor a Glamour napokon.

Köszönöm, hogy elolvastátok

3 megjegyzés:

  1. tény és való, hogy a díjat jogosan kapta a Glamour olvasóktól, de sajnos a könyveit még nem sikerült megszeretnem :( többször bele-bele olvastam, de ígérem, teszek még egy próbát :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, az teljes mértékben jogos volt. Senki nem egyforma, én pl imádom a könyveit, sokan nem. Tényleg annyira különbözőek vagyunk :) Van időd olvasni? :)

      Törlés
    2. olvasni mindig van időm, könyvmoly vagyok :)))

      Törlés