2016. december 9., péntek

Pocakos napló| Kelengye lista téli babáknak


Ma egy olyan témával készültem, ami a kismamáknak a babavárás alatt a legnagyobb és legkellemesebb terhe, mégpedig a babakelengye beszerzése. Az interneten számtalan ilyen listát találni így elég könnyű dolgunk lehet, de csak akkor, ha nem gondolkodunk, és nem akarjuk személyre szabni, hogy nekünk mégis mire lesz szükségünk. Ezekből a listákból állítottam össze a sajátomat, amit szeretnék megosztani veletek is. Első körben nézzük, az alap nagyobb dolgokat utána jöhetnek a kisebbek és a ruhák.


Babaágy
Légzésfigyelő
Matrac a babaágyba
Matracvédő
Gumis lepedő
Rácsvédő
Babapléd (több darab többféle vastagságú)

Pelenkázó asztal/komód
Pelenkázó lap
Szemetes
Pelenka
Popsi törlő
Textilpelenka kb. 20db

Ruhás szekrény
Szoptatós fotel
Éjjeli fény
szopi párna (mi kaptunk kölcsön)
Babakád + állvány (ha szükséges)
Fürdőlepedő/Kifogó
Szennyes tartó

Babafésű
Kisolló
Játszó cumi
Kezdő cumisüveg szett
Mellszívó
Sterilizáló
Tejgyűjtő
Cumisüveg mosó kefe
Előke/nyálkendő
Babakocsi (multi funkciós)
Lázmérő
Szobai hőmérő
Orrszívó
Biztonsági fültisztító
Ruhákból, 56-62es méretekből kb. 10/10db-ot vettünk van, amiből több is van.
Hosszú ujjú plüss rugi
Rövid ujjú plüss rugi
Hosszú ujjú rugi
Rövid ujjú rugi
Hosszú ujjú body
Rövid ujjú body
Pamut sapka (1-2db)
Kötött téli sapka
Overál/bundazsák
Kardigán
Baba zokni
Kiskesztyű karmolás miatt
Hálózsák vékony/vastag

4 megjegyzés:

  1. Hú, jó hosszú a lista. Sok mindenről idővel, használat közben fogsz rájönni, hogy tényleg szükséged van-e vagy sem. Amit tanácsolnék, hiszen súlyos pénzeket lehet spórolni rajta:
    cumisüveget, sterilizálót, mellszívót tök felesleges előre venni, max csak akkor ha nem szeretnéd szoptatni a babád. Ezeket apuka is meg tudja ha úgy adódik a helyzet.
    Légzésfigyelő is csak akkor, ha külön szobában fog aludni, mert egyébként minden nyikkantására vagy épp hallgatására kelni fogsz. Persze valakit megnyugtat a tudat, hogy van, ezt nem ítélem el.
    Szemetes: Mi a többi szeméthez dobjuk. Pár hónapos babák kakis pelusa még nem bűzös... Meg szinte naponta visszük le a szemetet.
    Éjjeli fény: mi egy egyszerű éjjeli lámpát használunk, ami már volt nekünk, tökéletes a célra.
    Babakádhoz állvány is felesleges, ha van egy masszív dohányzóasztal, arra is rá lehet tenni. Persze kicsit alacsonyabb, de azt a pár percet ki lehet bírni.
    Remélem nem bántódsz meg a tanácsaimért!😉 Egy lassan 3 hónapos kislány anyukája

    VálaszTörlés
  2. Mindenki azt mondta a mellszívóra (miután 1hetet kórházban töltöttem ott is, hogy jobban segít beindítani a tejcsit így ezért vettük meg. A légzésfigyelő mivel magas rizikófaktorú veszélyeztetett terhes vagyok ezért KELL illetve külön szobában is fog aludni így különösen elengedhetetlen. Nekem egyszerűbb ha a pelenkázó mellé bedobom a pisis/kakis pelusokat és napi egyszer vagy én vagy apuci kiviszi a szemetesbe. Éjjeli fénynek sólámpát vettünk levegő tisztítás gyanánt illetve mert az éjszakai szoptatásnál az bőven elég fény lesz. Illetve nekünk nem volt ilyen itthon tehát azt is meg kellett venni. A babakád állvány azért kell nekünk mert nem tudjuk máshogy megoldani a fürdetést, egyrészt most költözünk a saját otthonunkba másrészt meg nincs olyan dohányzó asztalunk, Húgomat régen mi is azon fürdettük. Nem bántódtam meg, csak számunkra ezek a dolgok fontosak az előzményeink miatt is :)Gratulálok és sok sok örömöt a kislányodhoz :)

    VálaszTörlés
  3. Én csak a tapasztalatomat írtam le, mert sajnos mi is vettünk pár felesleges cuccot, utólag sajnáltam is, de szerintem az első kisbaba érkezésekor minden szülő vásárol olyan holmit, amire használat közben jön rá, hogy nem kellett volna.
    Én pl a kézi mellszívóval jártam így. Egyszer sem használtam. Persze mindenkinél másképp termelődik a tej, nekem lehet szerencsém volt, mert a kezdetektől fogva volt elegendő, illetve elsősorban azt sem szabad elfelejteni, hogy a baba indítja be legjobban a tejtermelést. 😉 Habár akkor tudtam volna használni, mikor nagyon duzzadtak voltak a melleim a sok tejtől,de a védőnőm tanácsára ezt sem tettem, mert nem akartam, hogy a fejéstől még több tejem legyen, meg ezt az időt inkább pihenéssel töltöttem. A hűtőben sem akartam tárolni a elfejtettük tejet... Ha kellemetlen volt már az érzés, egyszerűen a tus alatt átmasszíroztam és kész.
    A sólámpa jó választás volt, én éjjeli fény alatt a direkt babaszobába készültet tartom feleslegesnek. Persze cukik meg minden, de irreális nagy ára van a legtöbbnek.
    Egyébként kellemes babavárást kívánok!😊

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyosak az éjjeli fények, de tényleg nagyon drágák, én pl még a kimondottan pelenkakukát is feleslegesnek tartom, hogy külön csomagolja rahedli pénzért. Erre vettem a dmbe és a rossmanban illatositott zacsikat és ha van kaki abba fogom rakni, olcsóbb mint azok a pelusszemetesek

    VálaszTörlés