2019. január 27., vasárnap

Recept| Férjem 30. születésnajára Oreos sajttorta

Férjem idén 30 éves lett, hát mit ne mondjak ez az év eleje nekünk ünnepségben nagyon sűrű. Roland tortáját idén nem én sütöttem de ezt már olvashattátok itt. Viszont férjem tortáját idén is én csináltam mivel egy kisebb projekt mint a 2 héttel ezelőtti születésnapi torta. Tavaly is egy Oreos sajttorta volt és idén is, de idén kicsit különlegesebb volt. Úgyhogy ezeket a lépéseket is leírom, hisz sokaknak segítség lehet.





A tortát én sütés nélkül készítettem, két gyermek mellett ez a legtökéletesebb és legegyszerűbb, hisz nem vesz el túl sok időt és egyszerű is. A krém úgy is egy kicsit macerásabb de az sem vészes. Majd a dekoráció lesz az amivel életemben nem dolgoztam, de úgy érzem, hogy bár nem lett tökéletes de az alkalomnak megfelelő lett.

Lássuk is a süteményt.

Hozzávalók: (26cm tortaformához írja a recept én ezt 24cm-be készítettem el)

35dkg +25dkg + a díszítéshez Oreo keksz
6-7dkg vaj
35dkg mascarpone
15dkg porcukor,
3dl görög joghurt (sztracsatella is tökéletes)
4dl habtejszín + a díszítéshez
15g zselatin

Dekoráláshoz:
Habtejszín
oreo keksz
olvasztott étcsoki
Tejszín
osztya kép
jégzselé

Elkészítés:

A tortalaphoz a (35dkg) kekszet késes aprítóban összeaprítjuk (krémmel együtt) hozzáadjuk a felolvasztott vajat és jól összedolgozzuk. Majd a 24cm tortaforma aljába nyomkodjuk és betesszük a hűtőbe.

A krémhez a mascarponét kikeverjük a porcukorral, hozzáadjuk a joghurtot összekeverjük vele. A felvert habtejszín nagyobb részét hozzáforgatjuk. Egy keveset a 0,5dl vízben feloldott zselatínhoz adjuk és összekeverjük vele. Majd az egész krémhez keverjük így nem lesz csomós. Végül az aprított kekszet belekeverjük (zacskóban húsklopfolóval aprítjuk). A krémet a lehűtött tortalapra tesszük és pár órára a hűtőbe tesszük, hogy teljesen megdermedjen.

A habtejszínt forrás pontig melegítjük majd a csokikockákra öntve folyamatosan keverjük. Majd a szélére lassan csurgarva bevonjuk a szélét úgy hogy az oldalára csurogjon. Majd a közepét kitöltve szépen egyenletesen elkenjük. Arra kell figyelni, hogy a torta jól lehűlt állapotban legyen. Vissza a hűtőbe, hogy ez is teljesen megdermedjen.

A közepére feltesszük az ostyalapot amit jégzselével lekenünk, így szép fényes lesz. A szélét felvert habtejszínnel csillagcsővel ellátott habzsák segítségével dekoráljuk.

A szélére csoki focilabdákat tettem dekorációnak.

A szélét körben 30db gyertyával tettük még szebbé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése