2015. január 22., csütörtök

Egészség| Hólyaghurut

Sziasztok!

A mai bejegyzés nem a szépséggel vagy hasonló dolgokkal fog foglalkozni, hanem egy olyan dologgal, ami sok nőt érinthet, sajnos engem is utol ért. Úgy gondoltam muszáj róla írnom, nem azért, hogy sajnáltassam magam, hanem azért, hogyha bárki tapasztal, ilyen tünetet azonnal forduljon orvoshoz, mert nem játék!!!!



Kezdjük az elején, november végén december elején felvoltam fázva, ami ugye elég kellemetlen munkába. Szerintem 5 percenként rohangáltam wcre mert mindig úgy éreztem, hogy úristen bepisilek. Persze csak 1-2 csepp jött, de égő csípő érzés volt. Ezt itthon elkezdtem kezelgetni természetes gyógynövényekből össze állított „kanalas” orvossággal, aminek az íze valami borzalmas, de úgy nézett ki segít. El is múlt egészen most vasárnap délutánig, mikor elmentem mosdóba és a WC papír véres volt illetve a vizeletem is, gondoltam az egy hete elmúlt menstruációm jött vissza, igen, ám de azt a pokoli fájdalmat, amit eközben éreztem, mintha kést forgattak volna a húgyhólyagomba és egész végig éreztem azt az égő fájó érzést. Raktam oda egy tisztasági betétet azon a következő pisilésig nem volt semmi, majd kezdődött elöllrő. Itt eldöntöttem hétfőn elmegyek orvoshoz. Munkahelyen lementem az üzemorvoshoz, aki megállapította, hogy hólyaghurutom van. Majd mivel ezek a kést forgatnak bennem fájdalom napközben is rendszeresen előjött másnap elmentem urológushoz. Ahova vittem a reggeli vizelet mintámat, majd 2 óra várakozás után mondta a főorvos úr, hogy mielőtt bemegyek, pisiljek, pohárba addig megnézi megjött ezen a reggeli leletem. (11kor) Hát nem jött meg, közben kémcsőbe öntött a vizeletből rakott bele valamit és közölte, hát ez egy nagyon csúnya hólyaghurut, megnézett ultrahanggal és csak annyit mondott örüljek, hogy nem ment rá a vesémre. Nagyon erős antibiotikumot kaptam, így ma csütörtökön azt tudom mondani, hogy napközben már elviselhetőbb a fájdalom, de KB könyörgök, hogy ne kelljen pisilni, menni, mert még mindig sírni tudnék. Ezt az egész történetet, csak azért írtam le, hogy nehogy így járjatok vagy rosszabbul, mint én.

Egy kis internetes infó is jöjjön erről a betegségről:
  • gyakori vizelési inger;
  • vizeléskor nagyon kevés vizelet távozik;
  • a vizelést szúró, csípő érzés kíséri;
  • melynek során sötétebb, rossz szagú, esetleg véres vizelet tapasztalható.
  • gyakori vizelési inger;
  • vizeléskor nagyon kevés vizelet távozik;
  • a vizelést szúró, csípő érzés kíséri;
  • melynek során sötétebb, rossz szagú, esetleg véres vizelet tapasztalható.
Ezen kívül, tarts melegen a derekad. Sajnos ez az a betegség, ami ha egyszer kialakult bármikor visszatérhet, nincs 100%os módszer, amivel ez megelőzhető!
Figyeljetek nagyon oda magatokra, mert veszélyes és nem játék!


2 megjegyzés:

  1. Szia nekem évekig visszatérő felfázásom volt. Egyrészt kinőhető, másrészt pár dologra rájöttem és utána néztem. Általában húgyúti fertőzésből indul a felfázás, a baktériumok feljutnak a húgyútba és onnan már nincs megállás. Sok esetben, ha új szexuális partnerünk lesz, új párkapcsolatot kezdünk, akkor jelentkezik, mivel még a partner baktériumflóráját nem ismeri a szervezetünk, nincs így mivel védekeznie ellene. Ezt könnyen kivédhetjük azzal, hogy minden aktus után egy-két órával legkésőbb pisilünk, így kimossuk ezeket a bacikat a hugyút közeléből. A másik, pedig a nyilvános wc-k, ahogy szintén könnyű benyalni pár ilyen baktériumot, én sose használom az ottani wc papírt, nem mosok ott kezet és lehetőleg semmihez nem érek hozzá, kilincset is pulcsim ujjával nyitom és pisilés előtt és után is kézfertőtlenítőt használok. Még egy tippem van, ami szintén apróság, de sokszor életmentő, minden este lefekvés előtt ki kell pisilni minden csepp vizeletet magunkból, mert a bent pangó vizeletben elszaporodnak a baktériumok és itt van azonnal a hólyag hurut. Vörös áfonya kapszula még, amit ajánlok. :)

    VálaszTörlés
  2. szia köszönöm a válaszod! Partnerem 1 éve nem váltottam, így az nem lehet! Sehol nem szoktam ráülni a WC-re mindig saját papírzsepivel törlöm meg magam. Intim törlőkendőt használok a nagy wc után is. De köszike az ötleteket. A vörös áfonya kapszulát folyamatosan lehet szedni?

    VálaszTörlés