2015. április 30., csütörtök

Gyors ecsettisztítás

Sziasztok!


Végre rászántam magam, hogy az ecseteimet kitisztítsam, és úgy gondoltam dokumentálom is. Én még mindig azt az ecset tisztító módszert használom, amivel elkezdtem legelőször. Ez nem más mint a Sebbenzines ecset tisztítás, gyors és legalább fertőtlenít is.

 
Mi kell hozzá:
- kis műanyag tálka
- sebbenzin (gyógyszertárban kapható, kis üveges, kb 2-300 Ft)
- papírtörölköző
-jó sok koszos ecset 

 

Hogyan csináld?
Jól szellőző helyiségben érdemes ezzel a módszerrel dolgozni és nyitott ablaknál, ugyanis a sebbenzin eléggé büdös tud lenni. . A kis műanyag tálkába önts egy kevés sebbenzint, majd ebbe nyomkodd bele az ecset fejét, és már látszik is, ahogy oldódik ki a festék. Ezután a több rétegbe összehajtogatott papírtörölközőn húzd át többször az ecsetet (csinálj úgy, mintha festenék a papírra). Látni fogod, hogy a festék ottmarad a papírtörölközőn. A folyamatot egészen addig kell ismételni, amíg a papírtörölközőn nem hagy nyomot az ecset. A lenti képeken pár ecsetet mutatok be, hogyan lett a koszosból tiszta és lefertőtlenítve.


 
 



 
Miért jó ez a módszer?
Ennek a módszernek az előnye, hogy gyorsan megvagy vele, ráadásul a sebbenzin hamar elpárolog, így pár perc múlva újra használhatod az ecsetet.Illetve így fertőtleníted is az ecseteidet, ami szerintem fontos dolog. Leggyakrabban a Tusecsetemet szoktam ezzel a módszerrel tisztítani, ugyanis azt használom a legtöbbet.

Ti milyen módszerrel tisztítjátok az ecseteiteket?

2 megjegyzés:

  1. mi kell hozzá: 'jó sok koszos ecset'... ez nagyon vicces volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor épp poénos kedvemben voltam :) De amúgy meg tényleg kell hozzá :)

      Törlés