2015. május 1., péntek

A munka ünnepe avagy Szeretem a munkám

Sziasztok Drágáim!

Még év eleje felé mikor volt a munka keresős bejegyzésem írtátok, hogy érdekelne benneteket esetleg az, hogy mit dolgozom, hol mivel telnek a napjaim. Ma ezzel jöttem nektek, mikor máskor ha nem a munka ünnepén, amikor a munkát ünnepeljük Otthon :)


A munka ünnepe a nemzetközi munkásmozgalmak által kiharcolt ünnepnap, a legtöbb országban hivatalos állami szabadnap, amely a munkások által elért gazdasági és szociális vívmányokról hivatott megemlékezni. A legtöbb országban május elsején, az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában viszont szeptember első hétfőjén ünneplik.
Május 1-je hasonló tartalommal katolikus ünnep is, munkás Szent József, a munkások védőszentje (Jézus nevelőapja) tiszteletére. (Az ugyanerre a napra eső kereszténység előtti európai pogány ünnepek, mint például a beltane, vagy a hagyományok, mint a májusfa állítása, más eredetűek és tartalmúak.) Wikipedia

Mint már sokan tudjátok a Kormányhivatalban dolgozom azon belül is a Közlekedéshatósági Osztályán titkárnőként, 2014 január 2-án kezdtem itt és elviekben csak addig vagyok amíg a hölgy vissza nem jön Gyed/Gyes-rő. Kicsit félek tőle, mert nagyon szeretek itt dolgozni, de nem parázom már ezen, élvezem az itt töltött idő szépségeit és nehézségeit is.

Kicsit mesélek arról, hogy ez az Osztály mivel foglalkozik: Nagyon sokan tévesen gondolják azt, hogy biztos valami lámpákkal a közlekedéshez kapcsolódó dolgokkal foglalkozunk, sajnos hivatalon belül se mindenki tudja pontosan, hogy mit csinálunk. Pedig ami most a Budapesten a városban megy annak részben mi vagyunk a közreműködői, ugyanis az út és járda építésekkel foglalkozunk. De nem minden tartozik hozzánk, a fővárosi utak nem, csak az egyebek. Mi engedélyezzük azt, hogy egy egy utat felújítsanak vagy létrejöjjön még egy út, a járdáknál szintén ugyan ez van. Rengeteg határozat, végzés, forgalomba helyezés stb stb születik nálunk.

Amivel én foglalkozom az gyorsan egy mondatba összesűrítve  a leveleket postázom, iktatok, irattározom, táblázatokat töltök ki és amivel a főnök megbíz.

A fenti egy mondatot kifejtem részletesebben: Igazából tavaly amikor idekerültem sokkal kevesebb dolgom volt mint most, de változnak az idők változnak a feladatok is, ami maradt a
Postázás: A fiúk és most már Tünde amiket megír kimenő leveleket azokat, többnyire csak borítékolnom kell, majd ezt bevezetni egy listára és hétfőn, szerdán délután elviszi a futárunk a központba innen szétválogatják van ami a KÉR-be (erről később) kerül van ami a postára. Ha épp az egyik kedvenc kollégám levelei kerülnek hozzám, ott a terveket és magát a levelet is én tűzöm össze. Illetve az előkészületeibe is segítek, mégpedig a mellékletek 95%-ra kicsinyítését.

Iktatás: Itt kezdeném azzal, hogy kulcs felhasználó vagyok az iktató programunkban ami január 5-étől van a hivatalban mégpedig a drága Poszeidon.  A kulcsfelhasználóság abban merül ki, hogy egy két oktatáson megbeszélésen részt kell vennem illetve a kollégákat nekem kell segítenem a program használatában. Az iktatás alatt azt a feladatot értem, hogy ami bejön levél, nekem be kell iktatnom és csak utána kerülhet a kollégákhoz akik szintén iktatva tudnak csak dolgozni, a nyomonkövethetőség. Bár visszasírom a régi programot sokkal bonyolultabb és rosszabb is mint volt.

Irattározás: Ami már végleg vagyis arra az évre úgy néz ki, hogy nem kell már a fiúk irattárba helyezik az anyagokat, vagyis beviszik a főnöknek ő engedélyezi és nálam köt ki. Amit a jelenlegi rendszerrel 12 kattintás és 1 anyag minimum 5 perc szenvedéssel kerül a rendszerben az irattárba, na innentől kezdve a kereső nem hozza elő stb stb. Miután leirattároztam, szépen hátra viszem a polcokra és behelyezem, amit ha ki kell hozni szintén én teszem meg.

KÉR: 1-2 hónapja elindult a Központi Érkeztető Rendszer, amiben mi nem kerültünk be, de rendszeresen kapunk onnan iratokat. Amiért nem kerültünk be az azért van, mert mi csak eredeti dokumentumokkal dolgozhatunk, onnan pedig csak a szkennelt változat érkezik meg.

Egyéb dolgok: Ide tartoznak azok, amik mostanában elég sűrű dolgok, pl naponta a beérkező levelek táblázatba vezetése és elküldése az új Osztály vezetőnknek és a Hivatal vezető asszonynak. Ugyan ezt egy másik táblázatban hetente el kell küldeni még egyszer összesítve, akkor munkanapló vezetés, anyag igénylés, nyomtató hiba javítás stb stb. 

Sokszor úgy érzem nem elég a napi 8és fél óra munka, nagyon sokszor fárasztó, de nagyon szeretem, nagyon szeretek itt dolgozni, remélem még egy ideig tudok majd ebben a nagyszerű csapatban dolgozni. 



1 megjegyzés:

  1. Nekem ebből csak az jön le, hogy rengeteg az adminisztráció és ezt csinálod egész nap. Jó, hogy ilyen lelkes vagy és jól állsz hozzá, hogy kiélvezed amíg ott lehetsz. Előre úgysem lehet tervezni, nekem a kolléganőm 2 gyereket szült, engem addig hosszabbítottak, aztán lett státusz, felvettek arra, a gyeses kolléganő helyére meg egy másik kolléganőt, aki azóta szintén állandóra lett véve. Persze belekerültem 10 év után egy leépítésbe, de ez másik sztori. Az élet kiszámíthatatlan.

    VálaszTörlés