2015. április 25., szombat

Könyv kritika| 1rész: Alice Clayton Faldöngető

Sziasztok! Ma egy új állandó rovattal jelentkezem, még nem tudom milyen rendszereséggel fogok írni ilyesfajta bejegyzéseket, de már van jó pár amiről tudok írni, Ez nem más mint a Könyv kritika az általam olvasott könyvekből.



Még talán tavaly év végén olvastam a Faldöngető című könyvet, ami szerintem nagyon hasonlít a Szürke Ötven árnyalata trilógiára, de én nagyon szerettem izgalmas volt számomra, de hogy miért? Olvassatok tovább

Fülszöveg: 
 
"Caroline Reynolds magáénak tudhat egy fantasztikus, új lakást San Franciscóban, egy irigylésre méltó háztartási robotgépet O-t viszont nélkülözni kénytelen (és itt most nem Oprah-ról van szó, kedves olvasók). Tervezői karrierje felfelé ível, irodája a kikötőre néz, egy bombasztikus cukkinis kenyér receptje is az övé, de O-nak se híre, se hamva. Ott van neki Clive (a világ legaranyosabb cicája), a jó barátok, egy hatalmas ágy, csak O nem.
Azóta, hogy beköltözött új lakásába, az O nélküliség állapotát tovább nehezíti szexuálisan túlfűtött szomszédja, aki éjnek évadján olyan hangos faldöngetésben részesíti, amilyet még sosem hallott. Minden nyögés, náspángolás és - ez csak nem nyávogás volt? -, szóval mindez hangsúlyozza a tényt, hogy nem csupán nem hagyják aludni, de még mindig meg van fosztva, igen, helyes a tipp: O-tól is.
Majd belép a képbe Simon Parker (tényleg, Simon, kérlek, lépj be). Amikor a faldöngetés odáig fajul, hogy jóformán szó szerint kilöki a gazdáját az ágyból, Caroline, arcán kielégületlenséggel, rózsaszín baby-dolljában végre szemtől szembe kerül már sokszor hallott, de sosem látott szomszédjával. A késő éjjeli ütközet nos, vegyes érzelmekkel zárul. Hmm! Ilyen vékonyka falak mellett, a feszültség bizony hatalmas."

Kiadó: Ulpius
Oldalak száma: 424
Ára: 3499 Ft


Véleményem: 
Nagyon megszerettem mind a két szereplőt, végre nem a tragédia történt az egyik féllel, hanem egy teljesen más megközelítésből ismerhetjük meg mind kettőjüket Caroline-t és Simont na és persze a kanos kis cicát Clive-t. 
A szereplőkről még egy kicsit: Caroline egy belső építész csajszi aki egy új lakásba költözik, a könyvben minden helyszínt ami az ő szemszögéből történik, igazán belső építész/lakberendező módon bemutat, ami nekem iszonyatosan tetszik, mert imádom beleélni magam a sztoriba és így még könnyebb elképzelni a helyszínt is. 

Simon pedig egy Fényképész pasi aki rengeteg helyen utazott már, és imádja a durva vad szexet a háremével, amit Clive is szeretne csinálni, de mindig a fal túloldaláról hallja a döngetéseket.
 
Caroline és Simon párbeszédei, sms-ei fantasztikusak, imádtam őket egytől egyig. Jókat mosolyogtam rajtuk főleg, hogy tele van kétértelmű mondatokkal. 

A vicces jelleget tovább fokozta a kavarodás amit a mellék szereplők okoztak, Simon és Caroline barátai és barátnői közt kialakúlt szerelmi bonyodalom. De ez a mellék szál is a főszálhoz kapcsolódott. Illetve Clive szemszögéből is olvashatunk egy jelenetet ami huh hát érdekes volt, az elején nem is tudtam ki beszél, de aztán nagyot koppant.

A bevezetőben és az elöbbiekben is úgy jöhet le, hogy tökéletes a könyv, de itt is előjön egy nagyon idegesítő dolog, Caroline orgazmusát O-nak hívja és beszélget is vele, komolyan hidjétek el. Az elején még érdekes is volt, de a könyvön egész végig beszélget vele és szerintem néha túlságosan is sok és zavaró.


  Meg kell említenem a  történtet Twilight  jellegét is, hiszen Simon eredetileg ugye Edward volt. Szerintem sokkal kevesebb észrevehető párhuzam van, mint mondjuk a Szürkében, de azért akad egy-kettő. Edward testvéreinek szerepét a már emlegetett barátok és barátnők veszik át, Caroline főnöke és vőlegénye nyilvánvalóan Esme és Carlisle, a volt pasi, aki egyszer csak újra megjelenik a színen pedig Jacob megfelelője. Simon zenél a lánynak, hasonlóan mint Edward, még egy olyan jelenet is van, amiben előkerül a gránit szó, amit a Twilight rajongók már jól ismernek. Sokat foglalkozunk Simon szemével is, aki amúgy árva és akit Carlisle megfelelője karolt fel. Szóval akadnak párhuzamok, ha az ember keresi őket mindkét könyvben, engem nem zavart, csak néhol ismerős volt a sztori.

Összegezve: 
 
Nekem nagyon tetszett ez a könyv, nagyon megszerettem elejétől a végéig, jó volt a romantikus-erotikus könyvet elolvasni úgy, hogy a humoros oldalát láttuk, azt ahogy a faldöngető és Caroline kapcsolata kibontakozik. Mindenkinek szívből ajánlom :)

5/4es értékelést adok:)

2 megjegyzés:

  1. Régimódi vagyok, nekem ez a szex köré épülő téma annyira nem jön be. A Szürke sem. A vámpíros filmet megnéztem, de eléggé szenvedős volt számomra, olvasva biztos jobb.
    Szerintem: megfelelő könyvet a megfelelő olvasónak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ízlések és pofonok, de ezt megkedveltem, mondjuk az elején leszögeztem, hogy egy szürke másolat. Lesznek más kategóriás könyvek is a blogon. Csak jöjjön rendbe a gépem :)

      Törlés