2015. július 19., vasárnap

RECEPT| turógomboc






Sziasztok! Ma egy nagyon könnyű receptet hoztam nektek, mégpedig egy Túrógombóc receptet. Párszor már elkészítettem, így úgy gondoltam megosztom veletek.

 

 

 

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg túró
  • 3 tojás
  • 2 dl búzadara
  • 2 evőkanál olaj
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • csipet só
  • porcukor
  • tejföl

Elkészítés:

Áttörjük gondosan a tehéntúrót, majd összegyúrjuk a tojásokkal és a búzadarával. Egy csipet só belekerülhet, és állni hagyjuk 3-4 órát is, hogy megdagadjon a búzadara.
Ha rendben vagyunk, vizes kézzel kis gombócokat formálunk belőle, és sós vízben kifőzzük. Kell neki 5 perc körülbelül, de nézzünk meg egyet kettévágva, hogy megfőtt-e. Valószínű: jó lesz. :)

A zsemlemorzsát ekkor megpirítjuk az olajon szép barnás színűre, és a kiszedett, lecsepegtetett gombócokat belehempergetjük.

Tejfölt bekeverünk porcukorral - ízlés szerint ki mennyire édesen szereti - és melegítés után leöntheti vele a gombócait.

2 megjegyzés:

  1. Régen csináltam már ilyen gombócot, nem is emlékszem a receptre, de valami ilyesmik vannak benne. Nálunk csak férj szereti, szerintem ez nem kaja, hanem édesség :) Ha feljönnek a gombócok, kicsit főzöm őket, közben pirítom a morzsát és egyből mennek a morzsába.

    VálaszTörlés