2015. május 6., szerda

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Kedvenc ínyencség - ahogy én készítem


Sziasztok!

Ismét egy VKP amit már nagyon vártam, annyira élvezem ezeknek a bejegyzéseknek az írását, hogy az hihetetlen, jöhetne minden héten egy új téma, hogy mindig tudjak írni róla. Ma egy olyan témáról kell írni, amit alapból meg akartam volna mutatni nektek, de nem baj így legalább tényleg megírom ezt a bejegyzést :) 
Csapjunk is bele: 

A mai téma az én kedvenc édességem a Tiramisu lesz. Na ebből szinte megtudnék enni egy raklap mennyiségűt is IMÁDOM. Viszont nem azt az igazi Tiramisut készítem el amiben tojás is van, ugyanis Párom testvére állapotos és nem ehetne belőle, így marad ez a fajta, ami szerintem nagyszerű recept, próbáljátok ki mindenképp. 


Hozzávalók: 4-6  személyre (én dupla adagból szoktam csinálni)
20dkg baba piskóta
3dl kávé hűtve
25dkg mascarpone
1,5dl tejszín
2ek cukor
kakaókor a díszítéshez

Elkészítés: 

1. lépés: A hab tejszínt a 2evőkanál cukorral habosra keverem robot gép segítségével (itt én csak két kanállal szoktam bele rakni) Ha ezzel megvagyunk akkor hozzáadjuk a mascarpone sajtot és tovább keverjük amíg szép krémes nem lesz.

2. lépés: A tál aljába fektetjük a baba piskótákat és meglocsoljuk kávéval, én egy pici tejet is szoktam hozzá önteni. Akár egy kis alkoholt is lehet rá locsolni.


3. lépés: A krém felét rákenjük szépen elsimítjuk, majd kakaó porral megszórjuk, jöhet még egy réteg piskóta meglocsolva utána még egy krém szintén kakaó. Mehet a hűtőbe pár órára had érjenek össze az ízek



Ti szeretitek?

6 megjegyzés:

  1. mi is sokat készítünk tiramisut, a piskótát viszont külön-külön mártogatom egy pillanatra, így nem tocsog az egész, de átjárja a kávé íz ugyanúgy :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet külön külön mártogatva egyszerűbb lenne :) mondjuk így is eléggé megpuhul mert mindegyiket meglocsolom

      Törlés
  2. En az autentikus mascarponet szeretem, azt szoktam kesziteni. Minimum 500 gr mascarponebol, kevesebb az semmi nalunk :) a rumot sem hagyom ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az is finom én imádom a Tiramisut jöhet minden mennyiségben :)

      Törlés
  3. Hát igen, ez terheseknek jó, de akkor finom, amikor van benne minden :) Nagyon figyelmes vagy, hogy olyat készítettél, amiből párod tesója is ehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muszáj figyelnem a részletekre :) + jól fog jönni egy két ilyen recept nekem is :)

      Törlés