2015. május 31., vasárnap

Személyes| Szájszebészet 1 felvonás

Sziasztok!

Akik követnek facebookon már láthattak képet illetve tudhatnak róla, hogy 29én volt egy szájsebészeti műtétem. Ma erről szeretnék írni nektek, az eddigi tapasztalataimat, hogy vagyok stb stb. Két részben tervezem bemutatni, ebben a bejegyzésben arról olvashattok, hogy milyen volt mikor megtudtam, maga a műtét és az utána lévő pár nap. Kezdjünk is bele.

Hát hol is kezdjem, múlthét pénteken rávettem magam arra, hogy elmenjek a fogorvoshoz, ahol majdnem az egész rendelési időt végig vártuk párommal, nekem már minden bajom volt, gyomrom fájt, émelyegtem fejem fájt. Ott akartam hagyni az egészet, majd sikeresen behívtak ahol ha sokat mondok 3 percet voltam bent, ez is amíg megírták a beutalót a szájsebészetre, a lyukas fogamra rá se néztek amit be szerettem volna tömetni. 

Átkerültem a szájsebészetre, egy eszméletlen kedves Doktor nő volt bent aki mondta, hogy menjek el röntgenre, miután túl voltam azon is, már úgy éreztem semmit ne csináljanak velem, mert nem élem túl. A jobb felső 6os fogam 29-én 11:00kor műtéti úton kiszedik. Na itt jött a pánik én már eltemettem magam tuti meghalok. De miután olvassátok ezt a bejegyzést nem sikerült meghalnom.

Egy hét alatt nagyon nagyon féltem. De, hogy tudjátok mi volt a probléma leírom azt is. Nem olyan régen voltam fogorvosnál betömetni a fogam, mert volt rajta egy "kis" lyuk. Ő gondosan betömte, de már utána mondtam neki, hogy ez engem nagyon nyom kellemetlen érzés. A válasza az volt, hogy "Majd megszokja!" Hát nem így lett, a töméssel együtt a fogamból is letört egy jókora darab. Így nagyon jó volt, hogy betömték...

Eljött a műtét napja, anyukám kísért el amiért nagyon nagyon hálás vagyok neki. Rettegtem vagyis az enyhe kifejezés az érzésre amit éreztem. 11:30 körül behívtak az érzéstelenítőért aminél a szájpadlásomba adott érzéstelenítő kicsit fájt, majd 11:55kor behívtak a műtétre... A foghúzás része nagyon hamar ment talán ha 5 perc volt, egyáltalán nem fájt, nagyon ügyes volt a doktornő befogták az orrom, hogy fújjam ki a levegőt. Hát az arc üregem megnyílt jöhetett a varrás, az előkészületek és a varrás volt a leghosszabb. A varrásból annyit éreztem, amikor a szájpadlásomat öltötték, illetve, amikor kicsit belecsípett a számba illetve az ínyembe, de ezért nem szólt az ember, hisz nagyon kis helyen dolgozott. 

Kiváltottuk az antibiotikumot amit kaptam illetve a fájdalom csillapítót. Elmentem még anyuval vásárolni, hazaértünk bevettem az első adag fájdalom csillapítót. Majd jegeltem és elkezdtem fázni, aludtam 1 órát még utána is egész jó kedvem volt. Az esti fájdalom csillapítónál már éreztem, hogy itt nem lesz jó valami. Másfél órákat aludtam hajnal négyre az arcom hát durván feldagadt. 


 Rendesen meg ijedtem magamtól a tükörben... Jött a reggeli a pár hónapos baba falatokkal megettem egy kenyér belsejét, nap közben elmentünk vásárolni párommal, meg tankolni, a vége felé már elég nyűgös voltam fájt és elfáradtam nagyon. Aludtam bő két órát. Majd eljött az este, 8körül már igencsak szenvedtem fájt a szájpadlásom stb stb. Elaludtam, majd megint jöttek a másfél órás alvások :( Nem tudom mikorra lesz ez jobb, de nem vagyok a toppon, egy hajmosástól nagyon nagyon elfáradok, és holnap munka, bár meglátom, hogy fog menni. 

Kontrollra szerdán megyek, utána 10-én varrat szedésre, nagyon hosszú ez az idő, a szájpadlásomon lévő csomót nem tudom megszokni, fáj evésnél, nyelésnél zavar. 

De mindent az épp fogakért :)


3 megjegyzés:

  1. Váltsál fogorvost. Nem értem, miért kellett kihúzni+varrni? Miért nem sima húzás? És miért nem tömte be a másikat?
    Nekem a bölcsességfogam nő régóta, a kontrollon mondta a dokinéni, hogy felvágja lézerrel, na akkor mondtam, hogy nem kell, köszönöm, elvagyok vele.
    Jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tömést én se értettem, de majd ha rendbe jöttem. Azért kellett varrni is, mert megnyílt az arcüregem, ez a műtét ez szájsebészeten volt ott már jó kezekben voltam. De hát szenvedek, most ez a mai napi munka nekem nagyon sok... A fájdalom csillapítót se hat úgy ahogy kéne, mert indulás előtt kénytelen voltam bevenni, de számítanak rám. De messze van még 10e

      Törlés
  2. A fogorvosokat én is utálom, én is félek tőle, pedig hála a jó istennek életem során eddig csak tömés miatt kellett mennem, remélem ez így is marad örökre :D Az a legelszomorítóbb az egészben, hogy magán dokihoz kell járni, és majdnem tízezret fizetni egy darab tömésért is, ha normális bánásmódban és megfelelő ellátásban szeretnél részesülni. Mert az sztk-s dokikkal nekem finoman szólva nincsenek jó tapasztalataim, botrány némelyik, nem is értem hogy kaphattak diplomát; így inkább fizetek érte, mint hogy tönkre vágjon.
    Jobbulást!

    VálaszTörlés