2015. május 23., szombat

Könyv Kritika| 4. rész James Patterson – Gabrielle Charbonnet: A képzeletbeli barát/Máris Hiányzol




Sziasztok! A negyedik rész, el se hiszem, hogy ilyen gyorsan telnek a hetek, hogy már a 4. résznél tartok ebben a témában. Szintén egy kölcsön kapott könyvről fogok írni, amit én a Képzeletbeli barát címen olvastam el, de utána nézve megjelent Máris Hiányzol címmel is. Mind a két cím lefedi a könyv tartalmát. Nekem ez a könyv is nagyon tetszett, olvass tovább, ha tudni akarod miért.


Fülszöveg:

Jane Margaux gyermekkorát bearanyozták a varázslatos vasárnapok, amikor kehelynyi fagylaltot ehetett egy elegáns manhattani szállodában, egész délutánokat töltött vásárlással a Tiffany’sban édesanyjával, és rendszeresen élvezhette képzeletbeli barátja, Michael társaságát. Ám ahogy az lenni szokott, a kislányok felcseperednek, a képzeletbeli barátok pedig továbbállnak. Jane most a harmincas éveiben jár, és elkelne neki a gyermekkor varázsa. És csodák csodája, nem is kell sokat várnia rá!



A történet elején bevallom, nem hittem, hogy egy igazán jó kis romantikus könyvet vettem a kezemben. Igazából az első pár oldal szerintem nagyon unalmasra sikeredett, de érdekelt ezért tovább olvastam.  Először megismerjük a 8 éves Jane-t, aki csak akkor van igazán együtt az anyukájával, amikor vasárnap délutánonként elmennek együtt a Tiffany-ba gyémántokat nézegetni, előtte mindig beülnek egy kávéra, amit rendszerint az édesanyja tárgyalással tölt, ő pedig Michael-el eszik fagyit karamellás öntettel.


Ahogyan azt a fülszöveg is elárulja Jane a történet főszereplője, akit gazdag anyja elhanyagol, majd felnőtt korában is próbálja ráerőltetni az akaratát, de szerencsés, mert egy nagyon szerethető képzeletbeli barátot kap cserébe, aki valamennyire pótolja a szeretet hiányát, bár a történetben hosszú ideig egyedül kell élnie pontosan 20 évig. De térjünk vissza a könyv elejére egy kicsit.


 Jane Margaux épp izgatottan készül a kilencedik születésnapjára, és reményeit, félelmeit egyedüli barátjával, Michael-lel osztja meg. Azonban Michael-t csak ő látja, és csak ő tud vele beszélni. Vagyis tulajdonképpen ő egy képzeletbeli barát, nem? A születésnap nem egészen úgy sül el, ahogy a kislány tervezi, és egyetlen barátja is ekkor hagyja magára, csupán annyit ígérve neki, hogy nem fog emlékezni rá. De mi lesz, ha ez nem igaz? Itt igazán megsajnáltam át éreztem Jane érzéseit, hisz nekem sem nagyon voltak barátaim, és most sincsenek.



Olvastatja magát, ráadásul nem is túl vastag kötet, gyorsan végezhet vele az olvasó. Néhol megmosolyogtat, van, ahol egy kicsit elgondolkoztat, vagy pedig megsirat. Próbáltak a szerzők "nagy" gondolatokat bele vinni a történetbe, mint hogy: Sose add fel önmagadat másokért, meg nem szabad feltétlenül mindenki elvárásainak megfelelni stb.

Még ha olykor hihetetlennek is tűnik (mert valójában tényleg az), akkor is csak hagyni kell az elménket a történettel sodródni. Mindenre fel kell készülni, amikor a kezedbe veszed, hogy olvass, hinni kell közben és imádni fogod.

A könyvnek szerintem az a célja, hogy kicsit rugaszkodjunk el a valóságtól és próbáljunk a mesék világában élni, persze felnőtt fejjel, amíg a történet véget nem ér.


Jane néhol magamra elékeztetett, én is sokszor igyekszem megfelelni az elvárásoknak, bár az utóbbi időben próbálok rájönni, hogy olyannak kell elfogadnia  Szurkoltam, hogy képes legyen kilépni az anyja árnyékából, és megállni a saját lábán, ami valljuk, be rettenetesen nehéz lehet, hogyha mindvégig az édesanyja irányította az életét akarata ellenére is. Az édesanyja már más tészta. aki csak önmagára és a karrierjére gondol, a lányát alig látja...



Michael, a titokzatos, jóképű idegen. Ő, aki minden jót megtestesít. Az alakja még éppen a giccs határain belül mozgott, de még egy-két jó tulajdonság, és hm. Bár végülis képzeletbeli barát, szóval nyilván ilyen munkakörben nem lehet sok rossz tulajdonsága. A könyv utolsó pár oldala, a karakterek személyiségére a legnehezebb bélyeget teszi, itt jönnek ki azok a dolgok, amiket nem gondolna az ember. A képzeletbeli barát igazi ember lesz, Jane édesanyja meghal stb. stb.



Nagyon rövid, és nagyon gyorsan a végére lehet érni, de minden pénzt megér. Michael és Jane kapcsolata meseszerű, de az biztos, hogy pár percre elfeledkezel minden bajodról, mert megmosolyogtatnak. Két karakter, akiket csak szeretni lehet.



Az a szó, hogy tetszik, nem fejezi ki eléggé, hogy mennyire szeretem a stílust, amivel íródott, imádom, mert könnyed, néha szomorú, de legtöbbet vidám. Még ha egyik percben kuncogtam olvasás közben, másik percben már könny szökött a szemembe, akkor is kedvenc lesz a könyv.



A könyvet filmesítették 2010-ben, Alissa Milano és Eric Winter játsszák a főszerepe, amit meg fogok nézni, mert még nem sikerült, utána majd jövök egy Film Kritikával is:)



Ti olvastátok már a könyvet?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése